" F l o w e r "

flaw



" I'm a simple person who lives in the Earth. Live, love & laugh are all in me. Always believe in yourself to fly to your dreams.
"


puasa}
Saturday 20 July 2013 | 00:37 | 0Comment

puasa datang lagi, allhamdullilah bersyukur sangat sebab berkesempatan sambut puasa tahun 2013 ni. hehe walaupun puasa dah seminggu lebih tapi aku nak ucapkan "selamat berpuasa" ok sebenarnya excited nak.......nak raya ler walaupun sebenarnya aku dah besar. hm besar ke? aku pasti semua orang excited. yelah bukan semua orang berpeluang menikmati bulan ramadhan. bulan ramadhan atau bahasa famousnya puasa mesti yang paling orang suka adalah bazaar. weh kalau pergi bazaar dapat bau pun rasa macam kenyang apatah lagi tengok air dan kuih yang berwarna warni tu. nafsu pun bisik "beli lah sedap tu". walaupun niatnya nak beli air tapi balik bawa macam-macam.

bila masa puasa ni mesti mak akan suruh kemas segala apa yang ada dekat rumah tu dan aku pula sorang je anak dara memang aku yang kena buat lah kan. masa kemas kemas almari tiba tiba jumpa kad raya masa zaman sekolah rendah dulu. lepastu baca lah kejap dan memang aku cakap feeling weh.

*angin bertiup sepoi sepoi dan burung berkicauan masa baca kad raya tu dan teringat kenangan lama

memang wajib every year minta ayah beli kad banyak banyak nak bagi kawan siap buat list name lagi, yang benci taknak bagi. lepastu senyum sorang sorang fikir yang nak bagi kad raya depan depan orang yang aku benci, kiranya nak bagi jealous lah. zaman hingusan dulu kalau tak dapat kad raya memang heartbroken. patah seribu lah katakau.  dan setiap kad guna ayat yang sama sebab tak tahu nak tulis apa.

    "Selamat hari raya, raya datang rumah tau, baju raya warna apa, puasa penuh ke"

dan setiap ayat akan diakhiri dengan.....

                        "pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas"

macam apa je ayat zaman dulu, tulisan pun kecil besar. siap ada love love lukis lukis lagi. tambah pula warna warni and wajib ada sign. yelah budak budak lagi memang tu je lah yang tahu.

sumpah rindu gila kenangan sekolah rendah. nak buat reunion pun semua dah pindah jauh jauh and lost contact. susah ler gayanya. kad raya tu aku akan simpan walaupun ia agak sakai dan aku akan tunjuk dekat anak anak nanti. ceh berangan lebih.

                             "memories never end"